Kävin eilen katsomassa Madonnaa. Tähtäimessä samanlainen kunto. Eli aloitettava on kuntokuuri. Ei kuitenkaan tänään. Tänään poden Madonnan jälkeistä "krapulaa". Alkoholia en kuitenkaan eilen napannut tippaakaan. Halusin kokemuksen olevan ihan selvä ja selkeä, muistettava. Ja olihan se. Huolimatta siitä, mitä toiset sanovat, minä pidin. Pidin on mieto ilmaisu, mutta olen hehkuttanut kyseistä artistia eilisestä saakka, joten nyt en enää jaksa. Nyt vain fiilistelen, maistelen kokemustani. Olen vain onnellisen raukea, pitkään ilmassa ollut haaveni vihdoin toteutui.

Mutta jätetään Madonna sivuun ja jatketaan elämää. Tänään se jatkuu nukkumalla, syömällä suolapähkinöitä ja juomalla sidukkaa. Huomenna se jatkuu ahkeroimalla. Mutta pakko sanoa, olen niin tyytyväinen että. Hymy korvissa. Jokin taas syttyi minussa pitkään aikaan kun näin Madonnan. Jokin intohimon ja innokkuuden yhdistelmä. Kunnianhimoisia naisia, niitä on ilo katsella. Heistä voi oppia, ellei satu olemaan kateellinen.

Oli aikoja joskus vuosia vuosia sitten, jolloin yksin seisoin koulun nurkassa, pohtien miksi minä en kelpaa. Menin kotiin ja soitin Madonnaa. Olo helpottui heti. Moni ei tajua idolien merkitystä vaikessa vaiheessa. Moni ei käsitä sitä, miten jokin tuttu laulu tai ääni voi tuoda paremman olon. Miten ne idolit eivät hylkää, vaikka muille et kelpaisikaan. Siksi minä kavahdan kun joku ivaa ja pilkkaa Madonnaa. Kun joku sanoo, että hän jättää kylmäksi. Jossakin vaiheessa elämääni hän oli perheeni lisäksi niitä ainoita, jotka saivat minut tuntemaan itseni eläväksi.

Moni ei käsitä jonkun ihmisen hehkutusta, Madonna-hysteriaa. Mutta joskus jollekin on olemassa vain se Madonna, se tuttu ja turvallinen. Se, millainen hän oikeasti on, onko sillä väliä? Jos olen yksin, minulla on aina Madonna. Vaikka elämäni on nykyään parempaa ja tasapainoisempaa, pysyn uskollisena idolilleni. Sille, joka antoi edes vähän uskoa silloin joskus. Ja kaikille niille muille taiteilijoille, jotka tekevät elämämme niin paljon helpommaksi.

Kiitos. Mikään ostamani konserttilippu tai levy ei koskaan korvaa sitä, mitä Te annatte.